Scoala Speciala „C.Paunescu”


 

https://sites.google.com/site/scoalaspecialaiasi/ Scoala Speciala „Constantin Paunescu” Iasi

 

Înfiinţată la 20 septembrie 1957 şi deschisă la 1 decembrie acelaşi an, instituţia îşi începe activitatea cu 50 de elevi în imobilul din strada Sărăriei nr. 18, Iaşi.

 

În februarie 1958 se transferă în localul Şcolii Metalurgice urmând ca în septembrie 1958 să obţină un nou local în fosta Casa Başotă.

 

În toamna anului 1959 şcoala se extinde cu alte doua imobile pentru internat, cantină şi bucătarie în strada Roşcani nr. 5.

 

La 1 februarie 1970 primeşte actualul local din Bulevardul C.A.Rosetti nr. 11-15, având în acel moment 18 săli de clasă.

 

În perioada 1973-1974 extinderea continuă prin darea în folosinţă a înca unui local în strada Brânduşa. Tot în acea perioadă se reorganizează instituţia transformându-se în şcoala ajutătoare cu casă de copii.

 

În deceniul al VIII-lea, numărul elevilor înregistrează o importantă creştere, ajungând în 1980 la 613, fapt ce conduce la înfiinţarea grupelor de gradiniţă şi in 1981 a internatului şcolii.

 

În noiembrie 1998 denumirea instituţiei devine Şcoala Specială cu Casă de Copii urmând ca doi ani mai târziu să capete denumirea actuală de Şcoala Specială “Constantin Păunescu” Iaşi în memoria marelui profesor specialist în psihopedagogie specială.

 

Misiunea  şcolii:

 

Şcoala Specială “Constantin Păunescu” Iaşi oferă servicii de asistenţă educaţională şi terapeutic-recuperatorie pentru copiii cu deficienţă mintală de diverse grade din judeţul Iaşi, servicii care vizează formarea unor deprinderi şi competenţe de bază ca premise ale integrării socio-profesionale în funcţie de potenţialul individual.

 

Oferta  educaţională

 

    A. Pentru anul şcolar 2011-2012, şcoala noastră îşi va desfăşura activitatea pe trei nivele de învăţământ astfel :

 

1.     Preşcolar – 3 grupe din care 1 grupă copii cu tulburări din spectrul autist

 

2.     Primar – 15 clase din care 5 clase cu elevi cu tulburări din spectrul autist (I, a II-a, a III-a şi a IV-a)

 

3.     Gimnazial – 15 clase din care 1 clasă cu elevi cu tulburări din spectrul autist (a V-a)

 

B. Activitatea şcolară şi cea terapeutic recuperatorie se desfăşoară în baza Planurilor Cadru pentru învăţamântul special aprobate prin ordine ale Ministrului Educaţiei, Cercetării şi Inovării nr. 4927 şi 4928 / 2005 şi nr.5239 / 2008

 

C. În cadrul curriculumului la decizia şcolii, elevii noştri vor studia următoarele discipline :

 

·        Armonii cromatice cl. I  – deficienţă mintală severă

 

·        Micii actori cl. I – deficienţă mintală severă

 

·        În lumea jocurilor cl. I – deficienţă mintală severă

 

·        Elemente de igienă şi sănătate  cl. a II-a – deficienţă mintală severă

 

·        Micii actori cl. a II-a – deficienţă mintală severă

 

·        În lumea jocurilor   cl. a II-a – deficienţă mintală severă

 

·        Elemente de igienă şi sănătate  cl. a II-a – deficienţă mintală moderată

 

·        Mişcare şi expresie corporală  cl. a III-a – deficienţă mintală severă

 

·        Noi şi mediul înconjurător cl. a III-a – deficienţă mintală severă

 

·        În lumea poveştilor cl. a III-a – deficienţă mintală moderată

 

·        Prietenii cifrelor  cl. a IV-a – deficienţă mintală severă

 

·        Personaje din poveşti cl. a IV-a – deficienţă mintală severă

 

·       Elemente de igienă şi sănătate  cl. a IV-a – deficienţă mintală moderată

 

·        În lumea poveştilor cl. a V-a – deficienţă mintală moderată

 

·        Educaţie pentru sănătate   cl. a V-a- deficienţă mintală severă

 

·        Lectură si calculator cl. a VI-a – deficienţă mintală moderată

 

Educaţie pentru sănătate   cl. a VII-a – deficienţă mintală severă

 

·        Educaţie pentru sănătate   cl. a VII-a – deficienţă mintală moderată

 

·        Educaţie sexuală   cl. a VIII-a – deficienţă mintală moderată

 

     D.  Terapiile specifice sunt asigurate de către profesori psihopedagogi fie la clasă în parteneriat cu profesorul de psihopedagogie specială şi cu profesorul educator, fie individual sau pe grupe mici în cele 10 cabinete de terapii specifice ale şcolii.  Activităţile de kinetoterapie sunt realizate în 2 săli dotate corespunzător.

 

 E.   Activitatea extraşcolară desfăşurată de elevii şcolii noastre se concretizează în  derularea de activităţi în parteneriat cu alte clase din şcoală sau cu elevi din şcolile obişnuite precum şi în parteneriat cu diverse instituţii culturale şi educative.

 

În cadrul şcolii fiinţează mai multe cercuri educative astfel :

 

·        Cercul de Educaţie Ecologică „Prietenii naturii”;

 

·        Cercul de educaţie rutieră „Micii pietoni”;

 

·        Cercul de educaţie interculturală clasele I – VIII „Planeta copiilor”;

 

·        Cercul de educaţie pentru sănătate clasele I – VIII „Sanitarii pricepuţi”;

 

·        Cercul de abilitare manuală „Mâini îndemânatice”;

 

ACTIVITATI IN CADRUL INVATAMANTULUI SPECIAL INTEGRAT: 

 

In anul scolar 2011-2012 oferim scolilor care integreaza elevi cu cerinte educationale speciale servicii specializate prin profesori de sprijin/itineranti. Lista completa a scolilor  si a profesorilor din cadrul acestui serviciu  este aici: 

 

https://educatieincluziva.wordpress.com/servicii-prin-profesorii-de-sprijinitineranti/

Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s